24 February 2015

Say No To Valentine's Day

"assalamualaikum, awak dah solat?" ..
"hari ni giliran awak bagi tazkirah" .. 
"awak tutup aurat ye masa nak keluar nanti" ..
......
Ya, ayat diatas bagus sungguh islamik. tetapi alangkah rugi serugi ruginya apabila ia diucapkan kepada "orang istimewa yang belum dikahwini" . Bahasa mudah zaman moden ialah "couple islamik".. Kononnya untuk membenarkan couple..
Firman Allah s.w.t dalam surah Al-isra' ayat 32 "dan janganlah kamu mendekati zina" bermakna segala apa yang mendekatkan kamu kearah penzinaan adalah haram termasuk couple islamik. Mana mungkin arak jadi halal apabila kamu baca bismillah. Tidak mungkin perbuatan mencuri dibenarkan apabila kamu berniat untuk sedekahkannya..
Ianya nampak seperti budaya baru yang baik. Tetapi syaitan tidak pernah berhenti untuk menyesatkan manusia walaupun dengan cara yang kelihatan baik.
Surah Al-Anaam, Verse 116:
وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ
Dan jika engkau menurut kebanyakan orang yang ada di muka bumi, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah, tiadalah yang mereka turut melainkan sangkaan semata-mata, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta.
Dengan ini, 14 febuary adalah hari valentine atau lebih dikenali sebagai hari kekasih dimana umat islam ditegah untuk menyambutnya.
Maka dengan ini PMI UTMKL menyeru semua umat islam untuk menyokong kempen "we love islam" yang merangkumi aspek
- "jauhi berdua-duaan" "SayNoToValentine'sDay"
-jaga ikhtilat
-menutup aurat anda dengan sempurna

Jom Tukar DP tanda sokongan anda.
Komen Alhamdulillah selepas anda habis membaca.

Luqman Nur - Hakim bin Muhammad
-Presiden PMI 2014/2015-


No comments:

Post a Comment